دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
سالک

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین سالک، نهج‌البلاغه را کتاب مرجع علمی برای جوامع علمی بشری دانست و گفت: این کتاب، کتاب حکومت برای جهان بشریت و کتاب حقوق و کتاب جهاد و مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک رئیس سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه صبح امروز در آیین افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با اشاره به این که کتاب نهج‌البلاغه برادر قرآن و فوق کلام بشریت است، اظهار داشت: کتاب نهج‌البلاغه تفسیر خطبه غدیر پیامبر اکرم در روز غدیر است و عید بزرگ ملت‌های مسلمان، غدیر است که جانشینی پیامبر اکرم(ص) توسط حضرت و به اذن الهی انجام شد.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، با بیان اینکه در خطبه غدیریه تا ظهور حضرت مهدی(عج) مسائل مدیریتی کشورهای اسلامی و اداره جامعه بشری بیان شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب هدیه و نعمت الهی در سلسله طولی جانشینی امام زمان(عج) هستند و جامعه و جوامع اسلامی را اداره می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک، با اشاره به فرازهایی از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان ۵۶ دانشگاه آمریکا، تصریح کرد: نهج‌البلاغه کتاب حکومت اسلامی و بر مبنای مسائل اعتقادی، ایمانی، شخصیت توحیدی و ارتقاء بصیرت در جامعه بشری است و کتاب زندگی سالم برای همه انسان‌ها است.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، با اشاره به مبنای برگزاری دو کنگره قبلی و دریافت مقالات فراوان از سراسر دنیا، ابراز کرد: کنگره سوم، زیست شرافتمندانه را مدنظر قرار داده و نقش بزرگی در این جهت دارد و هدف از این کنگره آن است که با مسائل مختلف آموزشی، تربیت مربی و مطالب فراوان نهج‌البلاغه، این کتاب حیات بخش را به داخل خانه‌های مردم در داخل کشور و خارج ببریم و این هدف بزرگی است که زحمت فوق‌العاده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالک در بُعد مسائل علمی، نهج‌البلاغه را کتاب مرجع علمی برای جوامع علمی بشری دانست و گفت: این کتاب، کتاب حکومت برای جهان بشریت است و کتاب حقوق و کتاب جهاد و مقاومت است.

وی کنگره بین المللی نهج البلاغه را معرف انسان‌های عمار گونه در تبعیت امیرالمومنین علی(ع) عنوان کرد و گفت: نباید ما برنامه‌های پرمحتوای علمی، اداره کشور و مسائل مربوطه را داشته باشیم اما نامه ۵۳ نهج‌البلاغه را دولت ژاپن پیاده کند.

وی هم چنین با اشاره به مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از طوفان‌الاقصی علیه اسرائیل و پیروزی اسلام بر کفر و جابه‌جایی قدرت با گرایش به اسلام، کسب سهم حاکمیت اسلام در جدول جهانی را مهم بیان کرد

وی خاطرنشان کرد: این اقتدار را می‌توان با تکیه بر قرآن و نهج‌البلاغه به دست آورد و بعد در این جهت تلاش گسترده‌ای در اداره بشریت و بسترسازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کنیم.

رئیس سومین کنگره نهج‌البلاغه، تصریح کرد: دبیرخانه کنگره تاکنون بیش از ۴۰۰ مقاله از سراسر دنیا دریافت کرده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha